20°C
- km / - / szél, -
Leader 2014-2020

Vendégeink érkeztek

Június elején meglátogatta térségünket a KRASZ helyi akciócsoport (MAS KRAS) és tagjai. 3 napot töltöttek nálunk, ez idő alatt egyesületünk megmutatta nekik a térségben megvalósult projektek egy részét.

A Szlovák Karszt Nemzeti Park térségében, Dél-Szlovákia magyarországi határmentén terül el a területük, mely természeti értékekben gazdag. Közép-Európa legnagyobb karszt területének nagy földalatti rejtett világa az övék - 1100 barlang és szakadék, melyek szerepelnek az UNESCO Világ kulturális és természeti örökség listáján. Céljuk az volt, hogy a térségben megvalósult, jó gyakorlati példákkal próbálnának újra inspirációt nyerni, hogy náluk is meginduljon a kedv és a lendület a fejlesztésekhez.

- Első nap a Kápolnásnyéki Halász kastélyban fogadtuk vendégeinket, útjuk egyből ide vezetett, így első körben megkínáltuk őket frissítővel, kávéval és néhány falat süteménnyel. Egyesületünk elnöke bemutatta látogatóinknak a magyar LEADER rendszert, az elmúlt két ciklus történéseit és a jövőbeni terveinket. Körbesétáltunk a kastély parkjában, majd átmentünk a Belatiny Sörmanufaktúrába, ahol bepillantást nyerhettek a sörkészítés folyamatába és a látogatás végén kostólót is kaphattak. Következő állomásunk Pázmándra vezetett, egy nagyszerű ebédben volt részünk a Bálint Boráriumban, majd Bálint György a tulajdonos vezetésével végig jártuk a LEADER fejlesztéseket. Utunk Pákozdra a hajóállomásra tarott tovább, hiszen innen indulva egy órás sétahajózáson vettünk részt Kiss Péter a DINPI Velencei-tó, Velencei-hegység és a Dinnyési-fertő őrkerület szakértő vezetésével. A mozgalmas és eseménydús nap végéhez közeledve egy vacsora keretében megkóstoltuk a ház hamburgerét a Tekergő Étteremben.

- Második napunkat a Vörösmarty Emlékháznál kezdtük, Mester Ildikó mesélt a ház történetéről és Vörösmarty Mihályról, végig néztük a kiállítást és minden interaktív lehetőséget kipróbáltunk. Ildikó bemutatta a LEADER fejlesztéseket, a Liszt Művészházat, a Csajághy Laura színpadot és az ott megvalósult előadásokat majd végig sétáltunk a parkban. Gyorsan el is érkezett az ebédidő, így a következő állomásunk a gárdonyi Halsütő és Borozó volt. Úgy gondoltuk nem mehetnek úgy haza vendégeink, hogy nem részesülnek a kihagyhatatlan nyári hekkezésben. Miután mindenki tele ette magát átmentünk a Katonai Emlékparkba, ahol Molnár Nelli stratégiai igazgató és Görög Viktória ügyvezető fogadott minket. Viki bemutatta a KEMPP történetét, a tagokat és jövőbeni terveiket. Nelli pedig a több ciklusban megvalósult LEADER fejlesztéseket. Körbesétáltunk a parkban egy nagyon érdekes tárlatvezetés kíséretében. Igazán különleges és izgalmas dolgokat tudhattunk meg. Köszönjük szépen! Folytattunk tanulmányi utunkat a Capitál Lovardába, ahol Molnár Kármen tulajdonos megmutatta a szálláshely fejlesztést, melyet a LEADER programban tudott megvalósítani. Nap vége felé közeledve Lics Balázs fogadta vendégeinket a LICS pincészetnél. Balázs elmesélte a családi vállalkozás kialakulásának történetét, körbevezetett minket a pincészetben és egy finom vacsora mellett borkóstolás közben mesélt a LEADER fejlesztésekről, a borairól és a család között megosztott feladatokról. Gyönyörű szép helyen jártunk, bátran ajánljuk mindenkinek.

- Harmadik és egyben utolsó napunkat Sukorón töltöttük. Székely Réka Sukoró Önkormányzat kulturális referense először a Fő térről indulva bemutatta a LEADER fejlesztéseket. A kultúrházat, a sétányt, az Aradi Hidat, az ágyút, a templomot, a könyvtárat és egyben a borházat is. Ezekután átmentünk a Gémeskút étterem előtti térre és ott megnézhettük a kemencét, a címerparkot, a játszóteret, a közösségi teret, a focipályát és az étterem játszóterét. Egy település, mely az önkormányzatnak, a civil szervezeteknek és a vállalkozásoknak köszönhetően jól felhasználta a LEADER program adta lehetőségeket. Nagy Roland tulajdonos és munkatársai szívélyes fogadtatással vártak minket és egy igazán nagyszerű, finom ebédben volt részünk a Gémeskút étteremben.

Nagyon szépen köszönjük mindenkinek a kedves fogadtatást és a közreműködést, reméljük még részesei lehetünk ilyen nagyszerű programoknak.